måndag 30 september 2013

Vattenpölar och gummistövlar

Det sitter på något konstigt sätt i mig sedan barndomen att man går runt vattenpölarna på vägen och inte plöjer rakt i genom för då blir man blöt. Märkte en dag att jag även gjorde det med gummistövlarna på då jag gick i tankarna. Ibland är det ändå roligt att ha barnasinnet kvar och plöja genom pölarna och kanske till och med hoppa lite :)
Min son är väldigt duktig på att dra med mig i dessa lekar med vattenpölarna. Och pölar finns det gott om just nu då vädret varierar och det regnat i stort sett varannan timme den senaste veckan. "Mamma, kom här hoppa" brukar han befalla. Och visst är det roligt att släppa alla måsten och bara studsa runt i pölarna :) I dag var det det också, tills jag märkte att högra foten blev blöt trots gummistövlar. Hål! Vet inte vad jag gör med mina stövlar för jag avverkar dem i rasande fart, då jag alltid får hål i dem. Nå, jag kunde ju fortsätta hoppa på vänster fot ändå ;)

Tänk om vi vuxna oftare kunde släppa måsten och bara ge oss in i leken. Jag tror många av oss mådde bättre då..
                             

1 kommentar:

  1. Tror jag med! Absolut! Men attans vad svårt det är att ge sig hän åt stunden så som barn gör!

    SvaraRadera